dekooningfashion


Voor DEKOONINGFASION- Designers achter de labels waren een twintigtal mode ontwerpers uitgenodigd die allen een succesvolle modelijn hadden opgezet of bij een toonaangevend modemerk als ontwerper werkzaam waren, maar allemaal oud- studenten van de Willem de Kooning academie.

Op de bovenvloer van de designgalerij was een automatisch rondgaand confectie-railsysteem opgesteld dat de geëxposeerde kledingstukken in een slowmotion aan de bezoeker voorbij ‘rolde’, aangevuld met foto’s en achter-grondmateriaal van de ontwerpers. Op de benedenverdieping was ruimte

gemaakt voor ideeën, studie en video’s van modeshows en een expositie van forecast experts.

 

 


Ten behoeve van de Modeshow, in de Now en Wow, toen nog aan de Muller-pier, was gekozen voor een theatrale show. Het publiek werd in de loods ontvangen aan de lange, witte bar terwijl in het midden van de voormalige fabrieksruimte achter een 8 meter hoog wit gordijn vagelijk de contouren van de catwalk in een fluctuerende lichtshow zichtbaar was. De show opende met het onthullen van de catwalk door het gigantische gordijn dat eerst de catwalk omsloot, langzaam achter de stoelen van het publiek te open te trekken

waardoor het publiek nu binnen de ruimte van het gordijn kwam te zitten en tijdens de show, op het witte doek graphics en videoclips geprojecteerd werden. Door gebruik te maken van een ogenschijnlijk eenvoudig gegeven als het open en dicht trekken van een gordijn en een goed lichtplan werd een maximaal effect bereikt.